duminică, 28 februarie 2010

... la curte :D

Aseară cetind-ntr-o carte
Ce nu înşira fapte deşarte
Se făcea că trăiam la curte
Purtând trene, urzind multe.

Trăisem pe propria-mi blăniţă
7 vieţi, toate,
doamne de viţă-şuviţă.

Mă oprisem cu-ncântare
La a’ mai şireată de-apare
Ce-nvârtea minţi în galantare
Având har şi foc, din născare.
Făr' a fi frumoasă tare
reuşise ca să prindă
'ăl mai mare perşte-n tindă.



Fericirea scurt-amară cerea sacrificiu dară.
Si-n tumultul vremii parcă, pacea şi linistea o căutară.
Astfel nu fu cu mirare
când schimbă frumoasa doamnă
cu a' mai slută, 'mută' si urâtă,
de ţinea trena... nu demultu'

Dar cum focul nu se stinge
pentru cel de îl atinge,
soarta îşi urmă sorocul
născând regina cu părul ca focul.


hhhhhmmmm
respirai adânc... închisei cartea de istorie visând cu ochii deschişi... cartea aluneca încetut pe marginea patului şi zgomotul puternic mă făcu să sar ca friptă uitâdu-mă speriată în jur.

Da... ce-i?
Care-i problema?
Tot la curte sunt... deh, nu aşa, că altfel :D. Vremile se mai schimbă, nu-i aşa?
Tot doamnă de companie mă ţin... deh nu aşa, că altfel :D
-------------------------------------------------------------------------
Si când văz ce frumos îmi vin hainele de epocă... of of măi măi
-------------------------------------------------------------------------
V-ar fi plăcut sa trăiţi în acele vremuri? Care din costumatiile prezente va încântă? Recunoaşteti personajele?
P.S. Imaginile de mai sus le am create la dimensiune 50 x 70cm (in caz ca e cineva interesat poa' să întrebe)...

13 comentarii:

Anya spunea...

Wow!!!

Almost all QUEENS :-)
BEAUTIFUL ....

SuperJa spunea...

Yes, Yes, Yes :D
They were all queen!
and I'm the biggest one :))

Belle de Jour spunea...

frumusete
esti bestiala asa
bine ca mamzel piti doarme si nu te vede
:)
acu inteleg eu cum vine treaba cu kimonourile
:)
mai ja mai...un 1 martie superoki
:)

SuperJa spunea...

M-am pregatit de sarbatoare precum se vede. Ma simt regina tuturor timpurilor.
LOL
Dau costum la împrumut si la Piti... numa sa se trezeasca, sa dea un semn. De fapt am garderoba pentru tãti :D.

INCERTITUDINI spunea...

La asa eleganta tinuta , permite-mi sa anin un martisor de bombonele intr-un snur de matase violet!!!
Primavara dragastoasa!

SuperJa spunea...

Multumesc, multumesc Gina, întotdeauna galanta si pedanta cum te stiu :).

Ar trebui sa pregatesc si eu un martisor.

Sakura spunea...

:)
esti frumoasa
asa zic si eu
:)
1 martie bun SuperJa
cu respect cotoiesc
:)

Piti spunea...

esti sifrumoasa si stilata si artistocrata si etc
:)
mai ce tablouri frumoase
:)
bine ai revenit de la Budapest
stim baile alea...hi hi hi...e fain acolo
orasul e oki-place, place - noua ne place piata aia centrala - mai ales mezelurile din interior fabricate in casa
:D

SuperJa spunea...

Sakura
Cotoi de seama
cu stapâna
si cu faima
multumin de plecaciuni
ca azi merg
mâine cin' sa stie??!?!
poate joc rolul lui Zdrenta
:D.

SuperJa spunea...

Ohohoooo se trezi Piti, incrustez cu jelibonul :)

Zi-mi epoca sau un personaj care-l iubesti... si poate îti îndeplinesc visul... chiar m-ar distra idea.

Deci Piata Centrala zici - o caut... merci de pont... iar planuiesc o iesire de weekend - poate ma întorc totusi cu bucataria :D. Ar fi cazul sa nu-mi stea capul numai la distratie si balaceala.

Elena spunea...

Super! Ms!

SuperJa spunea...

da... e superJA :D, regina de ieri printesa de azi.

SuperJa spunea...

Si acum dezlegarea, dezvelirea ghicitorii din versuri, ca doar nu o sa lasam lucrurile in coada de peste.

Personajele prezente sunt toate de la curtea Angliei, perioada renasterii si usor dupa. Mai precis m-am oprit la a doua nevasta a lui Henric al VIII-lea - temperamentala, sireata, plina de viata si farmec, Anne Boleyn, care avea sa nasca cea mai mare regina a Angliei - Elizabeth I. Gravura este facuta de Henry Thomas Ryall dupa un tablou semnat Hans Holbein cel Tânar.

Filmul "Anna celor 1000 de zile" cu Richard Burton si Genevieve Bujold este în preferintele personale. Recunosc, nu am vazut alte distributii decât partial...

Domnita ce seamana a fata in casa, o reprezinta pe Jane Seymour, a treia nevasta a lui Henric al VIII-lea - descrisa ca fiind tacuta, ascunsa, si oarecum urâta având in vedere ca nu a fost remarcata la curte de altcineva înafara de Henric. Si când te gândesti ca ea a fost singura care a daruit un fiu, Eduard... Imaginea este deasemenea dupa un tablou semnat Hans Holbein cel Tânar.

Ultima n-are nevoie de prezentare. Hainele o tradeaza definitiv... era de mare personalitate - cred ca a luat tot ce a fost mai bun din cei doi parinti temperamentali.

Eu ma topesc dupa povestile adevarate si când mai am putin timp mai tes si eu altele... nu de alta... dar sa nu ne moara jelibonul de relaxare :D.