joi, 18 martie 2010

Princeps Principius

Eram odata în sala de montaj (locul unde se taiau filmele si se combinau listarile pentru a obtine complexitati sau decupari manuale) cu o doamna experta în astfel de operatiuni... pe vremea când nu se facea expunerea direct pe placa si lucrarea care mi-a mâncat mie 3 luni de zile si nopti, sa fie gata în 3 ore de tipar... deci eram alaturi de doamna aceasta si priveam nedumerita ca adresa cu datele de contact nu pusca cu cadrul de decupare ce urma sa-l facem. Atunci ea ma întreba:

- Aste 2 lucruri trebuie sa potriveasca?
Eu evident, cunoscatoarea propriei mele opere de arta :D, afirm:
- In principiu da...
Un zâmbet usor am vazut mijit pe fata ei si-mi zice
- Si... daca n-avem principiu!?!... ce facem
Am râs bine... si cautaram solutia în cazul lipsei pricipiului.
------------------------------------------------------------------
Deci azi vorbim de principii de viata si conduita. O tema generoasa primita de la Gina.
------------------------------------------------------------------
Principiul numarul 1.
Ca sa cred in ceva mai întâi sap - cercetez.
Principiul numarul 2.
Nu mint niciodata. Eventual nu spun tot :).
Principiul numarul 3.
Daca pot sa ajut pe cineva aflat într-o situatie imposibila ajut neconditionat... dar sa fie în putinta mea.
Principiul numarul 4.
In prietenie si în iubire cred în interschimbul la orice nivel. Nu astept doar sa primesc ci caut sa ofer la rândul meu cât mai mult si o fac dezinteresat fara sa astept neaparat o recompensare.
Principiul numarul 5.
Permanent învat ceva. Am sau îmi caut hobbiuri. Îmi chinui mintea cu lucruri, idei. Incerc sa-mi urmaresc anumite vise.

Am sa va povestesc ceva adevarat.
Aveam la un moment dat un profesor de engleza în particular. Era obsedat de cuvinte. N-am facut o ora de gramatica într-un an de zile, dar ma omora cu dictionarul si dictia. Nu stiu cât s-a lipit de mine pentru ca în momentul când am trecut la Dickens în original si... dintr-o pagina A4 am extras 200 de cuvinte noi - n-am mai facut fata si a trebuit sa renunt :D. Il chema (ma rog, cheama pentru ca traieste) S. M. - un tip asa la vreo 75 de ani, batucit de tabieturi, pretentios si plin de pasiuni. Mai avea si alura unui gentilom englez: subtirel, înalt, mare iubitor de tenis si de Opera (cu o cultura la domeniu de stateam cu ochii mari ascultându-l plina de fascinatie). Odata mi-a cântat live o sectiune la care tinea enorm... am pe undeva înregistrarea. Caci no... nici pe mine nu statea bine pielea si obisnuiam sa înregistrez în ascuns lectiile de engleza. Ei bine, întotdeauna când intra pe usa, începea invariabil cu 2-3 fraze despre vreme :D, ca mai apoi sa treaca la subiect. Traia singur, fara copii, nevasta. Cred ca nu fusese niciodata casatorit... dar mi s-a parut curios sa-l vad ca se apucase sa învete portugheza si spaniola. Era foarte pasionat de noua lui distractie. Prin comparatie: tatal meu de aceeasi vârsta... avea ochii stinsi... nu-i mai straluceau la nimic. Imi doresc ca si la 70 - 80 de ani sa învat ceva... sa nu uit sa ma bucur. Sigur ca nu te asteapta nimic la acea vârsta (ma rog, daca te tin baierele pâna atunci)... so what?!?! Incape domnule... mult si bine...

Principiul numarul 6.
Iubesc independenta si libertatea personala.
Principiul numarul 7.
Respect independenta si libertatea altora. Stiu ca pe oameni trebuie sa-i iei asa cum sunt, nu vei putea sa-i schimbi. Este vorba de un soi de toleranta speciala.
Principiul numarul 8.
Viata este muzica sufletului - mintii. Muzica este viata.



Principiul numarul 9.
Nutresc un respect pentru orice forma de viata, nu trebuie sa fie neaparat umana.
Principiul numarul 10.
In lipsa vreunui principiu prin definitie inventam un principiul interimar :D.

10 comentarii:

INCERTITUDINI spunea...

Sa zic ca asteptarea mea a fost pe deplin rasplatita? Este prea putin.

Sa stii ca am invatat si, inca, invat , de la tine!
Multam , Manon!!!

SuperJa spunea...

Gina deci m-am absolvit cu succes :).
N-am avut mult timp de gândire si poate ca am scapat unele importante. Dar astea au venit iute si firesc...

Piti spunea...

ahh
superja ce-mi esti
:)
deci ai cele 10 clase obligatorii
:)

SuperJa spunea...

pe cele 4 obligatorii le-am facut sigur pentru ca scriu la 4 jeliboane:D. De-aia pun mai multe litere sau mai pap cratime... depinde cât sunt de satula LOL.

tetris spunea...

M-am oprit la 5, nu prea l-am intalnit, enuntat ca principiu, si e important, invatatura mentine spiritul tanar, nu-i o lozinca, am vazut si eu oameni dornici sa invete la orice varsta. Si stiu ce nu-i usor

SuperJa spunea...

Eu ma visez invatând pianul undeva acolo dupa 50 de ani. Stiu, pianul trebuia învatat de mic... dar cum nu s-a prins nimeni ca eu sunt nebuna dupa acest instrument (nici eu nu stiam) sper sa-mi indeplinesc acel vis. Mai am si alte vise mai marunte.
:)

maya spunea...

Mereu invatam, indiferent de situatie si de varsta, iti multtumesc pentru toate aceste princiii, sunt ele stiute, dar e bine sa mai fie reamintite.

SuperJa spunea...

La mine au facut carari... sinapsele sunt de nedezlegat :D

INCERTITUDINI spunea...

Nu doar am bifat.Am pus un 10. Cu pix rosu!

SuperJa spunea...

WOW - chiar am zâmbit larg :D.